-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3912 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

چگونه يك جوان مي تواند درمسئله توحيد سريع پيشرفت نمايد ؟



عطش وطلبي كه ازنشانه هاي سلامت فطرت و جهت گيري صحيح در زندگي است .اگربه قرآن نظري بيفكنيد , بندگان تشنه محبت به خدارا وبه خصوص انبياء الهي را همواره در مدار همين طلب مي بينيد , جريان حضرت عزير وحضرت ابراهيم(ع).سوره بقره وجريان حضرت موسي وخضر درسوره قصص فقط نمونه هاوآياتي است دراين زمينه , به همين جهت ضمن تاكيد برغنيمت دانستن چنين عطشي نكاتي چند درزمينه تحقق اصل يقين را حضورتان عرض مي كنم .

اولاً بايستي به اين اطمينان و يقين برسيد كه همه چيز اين عالم آيات خداي متعال وكلمات اوست .

ثانياً به اين درك حضوري مطمئن گرديد كه ارتباط خداوند متعال باانسان وبلكه با هر موجودي لطيف ترين و نزديك ترين وواقعي ترين ارتباطها مي باشد , بنابراين او برما محيط است . از ما دور نيست , ازما به ما نزديكتر است فقط بايستي با تمام وجودچشم و گوش هاي ظاهر وباطن را بگشاييم تا دريابيم كه او چگونه از دريچه هر ادراكي دريمي گشايد تا ما با او مرتبط شويم . در هر ادراكي از خود رها مي شويم وگامي به سوي او برمي داريم .

دراين آيات شريف تامل نماييد : هو معكم اينما كنتم ( اوباشماست هر جا كه باشيد) , هوالاول والاخر والظاهر والباطن (او اول است او آخر است او ظاهراو باطن است ) وصدها آيه وروايت ديگر ,خصوصاً مناجات هاي خمس عشر امام سجاد(ع) ودعاي عرفه امام حسين (ع) و... را نيز مورد عنايت قرار دهيد .بادقت دراين جملات نوراني در مي يابيم كه رسالت اصلي آنها اين است كه انسان با تمسك به نور آنها بين خود وخداي خود فاصله اي نبيند . مثلاً اين عبارت دعاي شريفه عرفه را بنگريد كه چگونه فاصله ها راازميانبر مي دارد : ((پروردگارا به تحقيق دريافتتم دراختلاف آثار ودگرگوني دوران , مقصود تواين بوده است كه من تورا درهرچيزي بشناسم تا

اينكه نسبت به حضور تو درهر چيزي جاهل نباشم ))بنابراين راه حل اساسي تفكر وتذكر دادن قلب باعبارات توحيدي برگرفته از آيات , روايات ,ادعيه واسناد عرفاني است . كه پس از مدتي معرفت نظري خالصي از آنها در قلب جايگزين مي شود .

حال ثالثاً درمرحله عمل بايد با انجام اعمال و عبادات خالص و سازنده براي خود واجتماع , روح لطافت , رقت وخشوع را درخود ايجاد نماييم تا دل از خودپرستي ها نجات يابد .

استمرار در تحصيل علم با كيفيت بيان شده وعمل انسان را به لقاء پروردگار مي رساند .فمن كان يرجوا لقاء ربه فليعمل عملاً صالحاً ولايشرك بعباده ربه احداً( هركه اميد لقاء پروردگارش رادارد بايد عمل صالح انجام دهد ودرعبادت پروردگارش احدي شريك نسازد.) استمرار درتحصيل علم معرفت شناخت ذات اقدس احديت , وعمل خالصانه با قصد قربت , انسان را به لقاء پروردگار مي رساند. به اميد وصول به اين مقصد عالي







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.